Kultura cyfrowa istnieje Agnieszka Słodownik Media Jesteśmy niewątpliwie utopieni w interfejsach, kodach, ekranach. Cyfrowość doczepiona do kultury nie jest tylko powierzchownym seksapilem. O tym, gdzie nas zastała konferencja Digital Cultures
Nisze na stosie Mirosław Filiciak Media „Kultura cyfrowa ma nieczyste sumienie. Jeśli tylko odkleimy się od kwitnących kulturowych nisz, zobaczymy, że nie jest dobrze” – z okazji FINAŁU NInA podsumowujemy ostatnią dekadę kultury cyfrowej
Coraz mniej trytytek Rozmowa z Krzysztofem Golińskim i Jakubem Koźniewskim Media Sztuka nowych mediów wychodzi z niszy. O twórczej partyzantce, byciu zawodowcami i zmysłowości form rozmawiamy z grupą panGenerator
Technologia zostaje z nami na dobre Rozmowa z Corym Doctorowem Media Technologia ma swoją logikę i rytm. Ale w obrębie tej logiki możemy w nią ingerować poprzez kontrakty społeczne i normy – rozmowa z kanadyjskim pisarzem i aktywistą internetowym
Infotariusz przywiązany do transcendencji Krzysztof Świrek Film „Teoria wszystkiego”, najnowszy film Terry'ego Gilliama, zawiera jeden z celniejszych w kinie portretów czegoś, co szumnie określa się jako gospodarkę opartą na wiedzy
Blaski minionej rewolucji Michał Gulik Media Rewolucja minęła. Witajcie w epoce post-cyfrowej – o ponurych diagnozach tegorocznego festiwalu transmediale
# Czytelnik w biegu Rozmowa z Piotrem Kieżunem, Iwoną Kurz, Adamem Mazurem Media „Ludzie przelecą po nagłówkach, zobaczą coś ze środka, zakończenie, przelinkują na fejsa. Albo nawet nie. I na tym koniec. Tak to działa”. Śniadanie redaktorów „Kultury Liberalnej”, „Szumu”, „Widoku” i dwutygodnik.com
# Kroniki Międzymordzia Olga Drenda Media Krótka historia interfejsów, pośredników między nami a kodem. Od ułatwiania do podkładania nam nogi
# Ogród o zacierających się ścieżkach Marcin Cecko Media Kłącza cień kładzie się na opowieści, czyli koszmar realizacji pięknego marzenia o bibliotece wszystkiego
Medioznawstwo, wersja beta Łukasz Zaremba Media „Media, wersja beta” Mirosława Filiciaka to przede wszystkim propozycja otwarcia polskiego medioznawstwa na różnorodne wpływy