Krzyżyk z czaszką Joanna Wichowska Teatr W „Lodzie” Bogomołowa programowo antypsychologiczny ton opowieści mógł unaocznić przewrotność powieści Sorokina, niestety – efekt jest dokładnie przeciwny
Efekt Kasandry Paweł Soszyński Teatr „Oresteja” Mai Kleczewskiej jest prymitywna i nieskładna. To nieudany teatr. Dlatego działa
„I to tak już zostanie, panowie” Rozmowa z Wojciechem Malajkatem Teatr Przychodził ze strzępami tekstu. Gdyby to, co ja tu mówię, przeczytał artysta praktyczny, to mógłby zacząć podejrzewać Jerzego Grzegorzewskiego o hochsztaplerkę
„Aktor” Norwida w reż. Zadary Witold Mrozek Teatr Każda przemiana w „Aktorze” Norwida – pokazuje w Teatrze Narodowym Michał Zadara – ma swoje przyczyny w świecie ekonomii
Co zginęło? Tomasz Cyz Teatr Stanisław Radwan zakomponował wieczór poświęcony pamięci Jerzego Grzegorzewskiego tak, jak swoją płytę „Coś co zginęło szuka tu imienia”. Żebyśmy czuli powagę chwili, ale i jej lekkość
„Lenz” w reż. Barbary Wysockiej Joanna Wichowska Teatr Klarowność wielopoziomowej narracji jest zwodnicza. Pokazuje bohatera w serii naprzemiennych zbliżeń i oddaleń. Lenzów u Wysockiej jest wielu
Fuga Wyrypajewa Julia Holewińska Teatr Najnowszy spektakl Iwana Wyrypajewa, „Taniec Delhi” to siedem pozornie osobnych przedstawień, połączonych jednym, powracającym niczym w muzycznej fudze, tematem – tańcem
Słowacki (nie)dzisiejszy Ewelina Godlewska-Byliniak Teatr „Balladyna” Tyszkiewicza rozczarowuje. W świetle tego, jak nowocześnie może brzmieć Słowacki – choćby w projekcie Instytutu Teatralnego – zadziwia sztampowość i nijakość tego przedstawienia
Kto kogo w „Tangu” prowadzi Joanna Wichowska Teatr „Tango” Mrożka przez lata traktowano jako wiecznie aktualną diagnozę polskich przywar. Jarocki od tego stereotypowego odczytania ucieka jak najdalej może
Mechanika rewolucji Ewelina Godlewska-Byliniak Teatr Kleczewska opowiada o rewolucji, o jej niemożliwości, która nie wyklucza potrzeby wyzwolenia. To teatr energetyczny, teatr nagłych zrywów i długiego trwania