Przeżywanie Anna Pajęcka Sztuka „Przygoda” Brzeskiego to czysto estetyczna przyjemność, intelektualna zagadka odkrywania i nazywania kolejnych kształtów. Im bardziej abstrakcyjne rzeźby, tym bliżej im do weryzmu
Głowa, rotunda, kot Natalia Malek Sztuka Anachronizm Wandy Czełkowskiej jest zamierzoną kreacją. To raczej bezczas i abstrakcyjna próżnia niż gramatyczny żart. Bycie ponad czasem, wbrew zastanemu porządkowi, pod prąd
Robię, co mi się podoba Rozmowa z Robertem Kuśmirowskim Sztuka Po skopiowaniu przedmiotu nigdy się nie zdarzyło, żebym chciał mieć pierwowzór. Kopia jest dla mnie zawsze o wiele cenniejsza – okazuje się, że można tak w niej upchnąć swoje pragnienia i tęsknoty, że staje się w pełni autonomiczna
Nie zagadujmy rzeźby – w odpowiedzi Jakubowi Banasiakowi Iwo Zmyślony Sztuka Jakub Banasiak mnie nie zrozumiał. Albo ja jego. Tylko czy to znaczy, że któryś z nas nie rozumie rzeźby?
Splądrowane ruiny nowoczesności Jakub Banasiak Sztuka Chcę wierzyć, że Zachęta celowo skonstruowała wielowarstwową narrację o upadku utopii nowoczesności. A jeśli nawet nie, warto spojrzeć na wystawy Milacha, Łopieńskiego, Tobisa i „Nowej rzeźby?” z tej właśnie perspektywy
Nowa rzeźba w Zachęcie Iwo Zmyślony Sztuka Jeżeli wierzyć kuratorom Zachęty, współczesną rzeźbę należy sytuować gdzieś między scenografią, dizajnem i architekturą
„Czerwona poprzeczka” w Salonie Akademii Iwo Zmyślony Sztuka Wchodząc do galerii łatwo zapominamy, że prócz tego, co potrafimy zauważyć i nazwać, istnieje także to wszystko, co sztuka z nami robi, choćbyśmy sobie z tego nie zdawali sprawy. Rzeźba zaczyna się właśnie tutaj.
„Triennale młodych” w Orońsku Zofia Maria Cielątkowska Sztuka Na Triennale zobaczymy wiele ciekawych projektów, z których może tylko jeden przypomina to, co jeszcze całkiem niedawno określano mianem rzeźby. Czy oznacza to, że medium rzeźbiarskie utraciło swoją tożsamość?
Zwierzoczłeko… Bogusław Deptuła Sztuka Formy ludzkie i zwierzęce, kobiece i męskie wymieszały się całkowicie na imponującej rozmachem, głębią i urodą wystawie Moniki Zawadzki „Anyone”
Mirosław Bałka w Tate Modern Karol Sienkiewicz Sztuka Najnowsza praca Mirosława Bałki w londyńskim Tate Modern łączy sprzeczności. Przyciąga tysiące widzów, nie dogadzając popularnym gustom