Walka o Scenę Prezentacje Witold Mrozek Teatr Nowy Teatr Scena Prezentacje nie będzie miał zespołu aktorskiego. Będzie za to organizował warszawskie biennale sztuk performatywnych i wizualnych
Ściana na lewo Aldona Kopkiewicz Teatr W „Granicach” Frąckowiak odwołuje się jedynie do dyskursów i ciał, angażując widza tylko w politykę i empatię. Nie interesują go uczucia zwykłego Europejczyka, nie kwestionuje też pragnień migrantów
Ile można dekonstruować romantyczne mity? Rozmowa z Pawłem Wodzińskim i Bartoszem Frąckowiakiem Teatr Sztuki performatywne mają doskonałe narzędzia do tego, żeby uczyć rozumienia globalnych mechanizmów, a nie ekscytowania się terapeutyczną funkcją mitologii
Łatanie Afryki Paweł Soszyński Teatr W bydgoskiej „Afryce” Bartka Fąckowiaka diametralnie zmienia się siatka znaczeń, które realizatorzy nakładają na Czarny Ląd kolonialistów, ale gest zawłaszczenia jest niepokojąco zbieżny
Taka piękna katastrofa Zofia Maria Cielątkowska Teatr W „Katastronautach” łączenie skrajnych i różnych obszarów ma w sobie coś równie pociągającego, co niebezpiecznego – zbyt łatwo popaść tu w nadmiar i rozproszenie
Pustynie i puszcze polskiego teatru Rozmowa z Weroniką Szczawińską i Bartkiem Frąckowiakiem Teatr Nasza współpraca przypomina wyprawy terenowe: zachowujemy się jak antropolodzy na terenie polskiej kultury teatralnej, gdzie w sposób bezczelny wprowadzamy jakże denerwującą postawę, którą nazywa się intelektualizmem
Walka z pomnikami Joanna Wichowska Teatr Komornicka Frąckowiaka i Szczawińskiej z przebiegłego błazna, którego specjalnością jest kpina z autorytetów i profanowanie porządku, zamienia się w cyrkowego klauna
„Kamasutra” Szczawińskiej i Frąckowiaka Witold Mrozek Teatr W „Kamasutrze” Szczawińska i Frąckowiak – inteligentnie, chwilami zabawnie – oswajają widownię z odczarowanym, bezpretensjonalnym i nieuprzedmiotawiającym sposobem mówienia o seksualności
FLANEUR KULTURALNY: W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych Rozmowa z Bartoszem Frąckowiakiem i Weroniką Szczawińską Teatr Flaneur wybiera się do Wałbrzycha, podgląda przygotowania do premiery spektaklu „W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych”. Wypytuje autorów, Bartosza Frąckowiaka i Weronikę Szczawińską, o polskie ciągoty kolonialne, problemy z historią i seksualność małej Nel
Nad buszem krążył orzeł biały Witold Mrozek Teatr W spektaklu „W pustyni i w puszczy” Frąckowiaka i Szczawińskiej jesteśmy na peryferiach. Mniejsza o to, czy wtedy, w północnej Afryce – na peryferiach kolonialnego imperium, czy teraz, w Polsce – na peryferiach tak zwanego Zachodu
Za karę zagrasz kobietę Joanna Wichowska Teatr W przedstawieniu „Sen nocy letniej” Monika Pęcikiewicz ukazuje mechanizm męskiego pożądania. Nawet na graną przez mężczyznę niby-kobietę reaguje się tu natychmiastową, atawistyczną chęcią posiadania
Infantylna kobieta-ksiądz Agnieszka Kochanowska Teatr Spektakl Frąckowiaka był w zamierzeniach projektem ambitnym, ale jego efekt to banalna historia porażki młodej idealistki w konfrontacji z rzeczywistością