Koniec 3.0 (jak tabletem zrobić zdjęcie meduzie) Jednym z bardziej dziwacznych, a równocześnie powszechnych widoków zakończonego właśnie sezonu wakacyjnego byli ludzie robiący zdjęcia tabletami
KULTURA 2.0.: Pocztówka z Rio Być może prościej myśleć – na przykład o własności intelektualnej – z perspektywy interesu publicznego w miejscu, w którym łatwiej niż w Polsce można dostrzec społeczne nierówności
KULTURA 2.0: Zrozumieć konserwę: o otwartości inaczej (część 2, kultura) Choć myślenie o kulturze w kategoriach nierynkowych przebiło się do mainstreamu, logika działania instytucji nie uległa zmianie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: to skomplikowane
KULTURA 2.0: Zrozumieć konserwę: o otwartości inaczej (część 1, nauka) Otwartość to nie tylko pożądany sposób funkcjonowania tego, co publiczne. To także kłopot. Jak sobie z nim poradzić? Przede wszystkim wyrównując pole gry
KULTURA 2.0: Koniec WWWędkowania Przeglądanie WWW można traktować jako synonim internetowej nudy. Często ma w sobie coś z gapienia się w obraz kontrolny
KULTURA 2.0: Jak przeżyć atak zombie. Poradnik dla osób kulturalnych Uwaga! To nie jest wpis na temat ACTA. Inspiracją dla niego są wyniki badania zaprezentowane w raporcie, który nie jest raportem o piractwie.
KULTURA 2.0: Ekonomia nie-uwagi Koniec roku to czas, kiedy kończą się regularne emisje naszych ulubionych seriali. Skończył się kolejny sezon i trzeba czekać na kolejny
KULTURA 2.0: Stojąc w miejscu Na początku tego miesiąca pojawiła się zaskakująca propozycja reformy prawa autorskiego
KULTURA 2.0: Uroki życia na ogrodzonym osiedlu Jednym z legendarnych już dla branży komputerowej momentów była reklama Apple zrealizowana przez Ridleya Scotta
KULTURA 2.0: Europejski Kongres Kultury – notatki na/o marginesie Na początku lat 70. ekonomiści musieli uznać, że dziejące się poza zasięgiem kontroli państwowej produkcja i handel niekoniecznie muszą stanowić margines ludzkich aktywności
ARCHEOLOGIA PRZYSZŁOŚCI: Nevermind Nie potrafimy sobie przypomnieć, kiedy pierwszy raz połączyliśmy się z internetem
ARCHEOLOGIA PRZYSZŁOŚCI: Błędne teorie Komputer miał wyeliminować błędy w analizach historyków, co było ideą dość niezwykłą
ARCHEOLOGIA PRZYSZŁOŚCI: Dolina Krzemowa kontra Szklane Domy W późnych latach 60. J.C.R. Licklider, twórca sieci ARPANET, razem z Robertem Taylorem opisał nowy rodzaj społeczności
ARCHEOLOGIA PRZYSZŁOŚCI: Szybko starzejący się prototyp Pisząc o wizjach przyszłości, nie sposób uciec od tematu science-fiction. Pogodzeni z tą konstatacją, przestajemy więc próbować
ARCHEOLOGIA PRZYSZŁOŚCI: Od-nowa instytucji, trzynaście lat później Nokia przygotowywała się do wprowadzenia w swoich telefonach gry w „węża” (co stało się rok później), najpopularniejszą wyszukiwarką była Altavista
ARCHEOLOGIA PRZYSZŁOŚCI: Internet – etap rozwoju telewizji? Czy przyszła historia internetu będzie legitymizować rezygnację z prywatności?